Avui anem, com sempre recomanats, al restaurant MINT de Granollers, al carrer St. Josep 10. El que primer sorprèn és la transformació de l’antic taller de bobinatges de motor d’en Roberto Penedès, sempre amb un toc de brutícia industrial, en un local amb una decoració exquisida entre la calidesa Oriental i un toc mediterrani, amb una petita olivera presidint la sala, en tot cas no es fa carregosa. La cuina oberta que denota la confiança i el silenci entre els cuiners demostra un bon funcionament intern.
Nosaltres, els 10 comensals maleits, juguem fent trampes: anem de convidats a un preu fix i no sempre podem garantir que aquests menús que ens ofereixen siguin els que podran menjar amb aquestes condicions altres clients, però en tot cas serveix per fer un plantejament inicial de les intencions dels diversos equips de gent jove que ens trobem i que volen trencar amb la monotonia d’altres establiments més clàssics.
El Mint, tal com ens explica la Natàlia, és un restaurant de cuina contemporània, modernitat amb respecte amb la tradició, la gent jove que treballa encomana l’ambient distès que volen transmetre.
El menú que farem és creixent, serà un viatge gustatiu que va augmentant a nivell d’intensitat, al principi sembla just en quantitat, els primers són plats per compartir, però al final hem quedat satisfets. Tots són plats molt integrats i amb molt bona harmonia de sabor i aparença, amb coccions i elaboracions estudiades, es nota que els plats estan ben pensats.
Comencem amb una truita de patates, la Oh! Melete, amb ous frescos, una mica de ceba i tòfona d’estiu aromàtica però no embafadora, sabor a terra, l’escuma de patata dona una textura molt especial, ens sorprèn i voldríem repetir, però no tenim temps doncs de seguida ens serveixen un saltejat de flor de gírgola molt gustosa amb sepioneta i fulla d’ostra amb una mica d’all i julivert, molt suau i bo, ens quedem amb ganes de tastar una mica més, carai! ,en aquest moment estem pensant més amb la gana que no amb el paladar… i segueixen amb un brioixet planxat amb cua de bou, ceba encortida, cor d’enciam i una muselina de salsa Perrins, molt original. Tot això regat amb un vi blanc de la Terra Alta, el Mas d’en Pol del Celler Xavier Clua Coma, amb aromes cítrics i de fruita dolça, és un vi fàcil que complementa bé amb aquesta tanda d’entrants. Ja ens porten un Hot Pop A Feira, una pota de pop amb una patata d’una textura molt especial, cruixent, diferent…el pop una mica massa picant per alguns, però de textura perfecte. Ja ens porten un xai melós amb una decoració d’albercoc, festucs i figues, aquí ja ens hem oblidat de la gana i gaudim plenament d’una cocció a baixa temperatura fantàstica i uns sabors molt intensos, hem de dir que la presentació de tots els plats és magnífica i el menjar ens sedueix per tot tipus de percepcions. Hem fet aquesta segona fase amb un vi negre, el Microscopi 2017, un Penedès de les Bodegues Alemany (Merlot, Carinyena i Cabernet Sauvignon), molt afruitat i directe, el maridatge és millorable, són vins fàcils, per demanar més, encara que hi ha alguna dificultat per tenir les ampolles a la taula, tot i així una bona elecció per un sopar d’aquest tipus.
I arriba l’hora dels postres, i si abans teníem por de passar gana, el Xocoaddict, un pastís de xocolata 70% amb avellanes, ens treu de dubtes, magnífic i perfectament maridat amb la cervesa artesana de Granollers la Reload Stout de 5.5º de l’Oriental Brewing Company. El cert és que en un sopar així ens consta molt trobar peròs, l’ambient és tranquil malgrat que el restaurant és gairebé ple, ha sigut una experiència molt agradable en un entorn molt cuidat, el servei del David ha demostrat una gran professionalitat.
Estem encantats d’acabar aquí aquesta primera temporada de la Guia Miquelin, la gent que ens ha acollit ho ha fet amb molt de “cariño” i ha fet un esforç molt gran per fer-nos sentir bé. Estem molt orgullosos dels racons que hem descobert i volem agrair a tothom la magnífica rebuda que hem tingut, moltes gràcies a can Rajoler, al Celler del Tiet, a la bodega de can Vidal, al Cafè del Centre i al Mint i si no passa res, el mes de setembre ens retrobarem al Vinòmic de la Garriga, la recomanació de la Natàlia.
Bon estiu i a taula!